Monday 11 March 2013

dikala imanku sangat2 lemah

bismillahirrohmanirrahim,,

Ya Allah aku rindu diriMu,
Ya Allah aku kasih padaMU,
Ya Allah aku malu padaMU,
Ya Allah aku takut padaMU,

Ya Allah aku rasa kosong ya Allah,
Ya Allah aku rasa iman ku sangat lemah Ya Allah,
Ya Allah kenapa aku rasakan semakin hari semakin jauh aku dariMU,
Ya Allah kenapa aku rasa hilang segala nikmat pabila aku sujud padaMU,
Ya Allah kenapa aku tidak mencariMu pabila aku takut,sedih,tercabar dengan ujianMU,
Ya Allah kenapa aku tidak lagi mengalirkan airmata pabila mengharapkan keampunanMU,
Ya Allah kenapa aku tidak lagi teruja untuk berjumpa denganMU setiap malam,

Ya Allah aku takut,
Ya Allah aku sedih,
Ya Allah jangan pernah engkau tinggalkan aku kesorangan,
Ya Allah jangan pernah engkau tarik nikmat iman dariku,
Ya Allah jangan engkau beri aku membuat keputusan dalam hidupku tanpa hidayahmu,
Ya Allah aku tidak mampu belayar di dunia yang fana ini tanpa bimbinganMU,

Ya Allah bantu aku Ya Allah,
Ya Allah tolong aku Ya Allah,
Ya Allah aku banyak berdosa padaMU,
Ya Allah aku banyak lupakanMU,

Ya Allah aku tahu Engkau sentiasa melihat aku,
Ya Allah aku tahu Engkau sentiasa mengharapkan sujudku di waktu tengah malam
Ya Allah aku cuba Ya Allah..aku usaha Ya Allah..tapi aku hampa Ya Allah..
Ya Allah aku malu denganMU Ya Allah..

aku tidak mampu jadi hambaMu yang taat,
aku tidak mampu jadi wanita yang solehah,
aku tidak mampu jadi pemimpin wanita yang baik,
aku tidak mampu jadi kakak naqibah yang alim,
aku tidak mampu jadi anak yang solehah,

Ya Allah aku tidak tahu bagaimana ingin berhadapan denganMu kelak....

*mungkinkah ini balasan kepada diriku =(

No comments:

Post a Comment